Aprenem a cooperar i cooperem per aprendre
Aprenem a cooperar i cooperem per aprendre
Impulsem una manera d’aprendre més significativa i competencial en què l’alumne és el principal protagonista.
Volem formar ciutadans autònoms i emprenedors, d’esperit crític, responsables, que sàpiguen treballar en equip, dotant-los de capacitats d’aprenentatge, a més a més de coneixements i sabers. Per tant, l’objectiu és impulsar una manera d’aprendre més significativa i competencial en què l’alumne és el principal protagonista.
Aprenem a cooperar i cooperem per aprendre. Resolem situacions reals fent recerca i aplicant els coneixements adquirits.
Projecte d’immersió lingüística en anglès
Cal aprendre a valorar, a gaudir també del silenci i a tenir moments de recolliment personal
La nostra vida és plena de sorolls…
Cal aprendre a valorar, a gaudir també del silenci i tenir moments de recolliment personal
Els alumnes d’ESO i batxillerat dediquen vint minuts diaris dins del seu horari marc a fer una aturada i realitzar un exercici d’interiorització en silenci, bé mitjançant la lectura individual lliure o bé amb exercicis de relaxació, respiració i presa de consciència del propi cos.
Avancem cap al Tractament Integrat de Llengua i Contingut
Un dels nostres objectius és que l’alumnat sigui plurilingüe i, per tant, sàpiga relacionar i fer connexions entre totes les llengües que estudia. A primer d’ESO, duem a terme un projecte anomenat PlanetOró, que té com a producte final l’elaboració per grups d’un curtmetratge on conviuen fins a cinc llengües diferents. Els alumnes hauran d’executar una sèrie de tasques que els permetran consolidar i ampliar aprenentatges curriculars de cada matèria lingüística de manera integrada.
Educació personalitzada
La diversitat i el valor que afegim cadascun de nosaltres al nostre entorn
El projecte s’articula amb cinc manifestacions expressives:
dansa, teatre, expressió graficoplàstica, audiovisual i llengua catalana i castellana.
En la línia de l’educació personalitzada l’alumnat de 3r escull una de les quatre propostes primeres en la que desenvoluparà el seu potencial expressiu.
El tema del projecte és:
“La diversitat i el valor que afegim cadascun de nosaltres al nostre entorn”
La temàtica la vivim com el punt de partida del guió i del treball que realitzarem.
Finalment es realitza una mostra amb els treballs que s’han fet davant de la resta de companys i famílies.
Projecte de mediació entre iguals
La mediació és una estratègia de gestió positiva de conflictes que treballa amb l’altre i no contra l’altre, per tant, el punt de partida ha de ser el reconeixement mutu, la confidencialitat i la voluntat d’acord.
La mediació a nivell de centre pretén:
• Educar i regular la convivència en el centre desenvolupant actituds i habilitats relacionals positives.
• Intervenir constructivament davant dels conflictes.
• Millorar el clima del centre.
A nivell de l’alumnat contribueix:
• A la formació integral de l’alumne/a.
• Aprendre habilitats socials.
• Crear grup i, en un context on tothom és acceptat, afavoreix la construcció d’actituds, valors i normes de manera efectiva i pràctica.
Alumnat de quart de l’ESO i usuaris de la Residència de Salut Mental Elisenda de Moncada de Lleida.
Trencar estigmes.
Aquesta activitat de servei comunitari consisteix a trencar els estigmes a través de les danses tradicionals. Mitjançant la música els alumnes i els usuaris de la Residència fan aquest apropament que facilita el trencament de prejudicis i genera un espai d’aprenentatge, d’oci i complicitat.
Els alumnes aprenen a trencar l’estigma de la malaltia mental i els usuaris de la Residència també trenquen l’estigma que sovint acompanya el jovent.
Millorar l’entorn
Alumnes del CFGS d’animació d’activitats fisicoesportives i alumnes de primer de l’ESO.
Potenciar hàbits de vida saludables en l’alumnat de primer de l’ESO.
Mitjançant la metodologia APS els alumnes de cicle formatiu de grau superior apadrinen de manera individual l’alumnat de primer de l’ESO per ajudar-lo en l’adquisició d’hàbits saludables. El seguiment és periòdic i es duu a terme durant tot el curs acadèmic.
L’alumnat de primer de l’ESO aprèn hàbits de vida saludables que incorpora al seu dia a dia i els alumnes de CFGS aprenen a desenvolupar-se posant els seus coneixements en pràctica.
El realitza l’alumnat del CFGS en fer-se càrrec de l’objectiu de millorar els hàbits de vida de l’alumnat de primer de l’ESO.
Pràctiques del MUFPS
Els objectius del programa són els següents:
INS Joan Oró
Ctra. Saragossa, km 464,2
25194 LLeida
T. 973 268399
E. insjoanoro@xtec.cat